Bij WDIC is elke klant belangrijk. Zo staan wij al jaren bekend voor de snelle service, wij nemen elke storingsmelding met spoed op en zorgen voor een snelle afhandeling van de storing.

Echter door de jaren heen zijn er verschillende vormen van onderhoudscontracten uitgebracht, en we willen via deze wijziging van de dienstverlening alle onduidelijkheden ophelderen, zodat u precies weet welke werkzaamheden binnen een bepaald onderhoudscontract vallen en wat de kosten hiervan zijn.

WDIC reageert in tegenstelling tot vele andere ICT bedrijven in de meeste gevallen vrijwel direct op storingsmeldingen. Deze tijden verschillen bij de meeste dienstverleners van 6 tot 8 kantooruren voor klanten zonder onderhoudscontract, en 2 tot 6 kantooruren voor klanten met een contract.

Dus WDIC neemt de melding danwel direct aan of reageert binnen 1 tot 2 uren afhankelijk of u een onderhoudscontract heeft.

U belt, mailt of registreert uw incident direct via onze website, en wij nemen de klacht direct op!

Wel willen wij onderscheid maken voor onze vaste klanten doormiddel van onderhoudscontracten. Hiermee kunnen wij de termijnen van uitvoering herstelwerkzaamheden en hersteltijden garanderen.

Tevens krijgt u korting op uurtarieven, zorgen wij dat uw server/netwerk periodiek gecontroleerd wordt, controleren wij periodiek uw werkplekken en houden wij een netwerk documentatie voor u bij.

Onderhoudsovereenkomst

Een goed functionerend netwerk is van groot belang om de continuïteit van uw bedrijf te waarborgen. Wij bieden een onderhoudscontract aan waarbij preventief onderhoud is opgenomen.

Veel problemen kunnen worden voorkomen door tijdige controles en onderhoud. Veel mensen denken dat een servicecontact duurder is dan calamiteits afspraken. Echter blijkt uit praktijk dat de kosten lager zijn. De reden daarvoor is dat veel problemen voorkomen kunnen worden als deze eerder opgemerkt waren.

Voorkomen is beter dan genezen. Denk hierbij aan het vollopen van harde schijven, het vastlopen van een back-up, het uitvoeren van updates, controle op updates, het opschonen van de server en pc’s, het controleren van logfiles etc.

Beheer op afstand

Op het moment dat storingen worden geconstateerd, door ons of door uw zelf, kan er worden ingelogd om deze (indien mogelijk) op afstand te verhelpen. Dit geldt zowel voor de server als voor de werkplekken. Bij werkzaamheden op afstand worden geen reiskosten in rekening gebracht.

Werkplekken

Deze zijn tegenwoordig net zo belangrijk als een server. Mede omdat de meeste software/programma’s web-based zijn, is een goedwerkende computer nog belangrijker geworden. Binnen onze onderhoudscontracten vallen naast het periodiek beheer en 24/7 monitoring van de server ook de werkplekken.

Welke werkzaamhedenvoeren wij uit?

Periodiek remote beheer

  • 24/7 monitoring van de server of NAS ( uptime )
  •  24/7 monitoring van uw werkplekken ( Schijfruimte, CPU/geheugen verbruik, antivirus, Windows updates )
  •  Dagelijkse Backupcontrole (online backup als lokale backup )
  •  Dagelijkse Backupcontrole ESX (complete server backup)
  •  Periodieke controle op het verwisselen van externe HDD door het personeel ( werking backup )
  • Periodiek updaten van het besturingssystemen op uw NAS of server
  •  Periodiek updaten van lokale virussscanners en firewalls
  •  Periodiek updaten van firmwares van uw NAS system
  •  Gegarandeerde uitvoering en herstel tijden conform overeenkomst
  •  Periodieke controles op basis van checklists ( updates, storage, geheugen, services, logboeken, etc )
  • Adequate doorvoering van noodzakelijke (security) updates
  •  Continue bijgewerkte systeemdocumentatie
  •  Advisering (terugkerend advies op basis van het laatste kennisniveau en marktontwikkelingen)
  •  Verlaagde tarieven op voorrijkosten en uurtarief

24/7 Monitoring van werkplekken

  • Online status
  • Status harddeschijf
  • Geheugenverbuik
  • CPU-gebruik
  • Processen
  • Windows-services
  • Gebeurtenislogboeken
  • Schijfruimte
  • Windows updates
  • Antivirus software
  • Windows Firewall

Uw werkzaamheden gaan bij ons voorop!

In tegenstelling tot andere dienstverleners, passen wij onze werkzaamheden en werktijden aan op basis van wanneer het u uitkomt. Zo herstarten wij de servers in de avonduren als dit overdag niet mogelijk is. Of in het weekend. Wij passen ons aan u aan!